Reklama wymaga takiego przedstawienia usług bądź produktów, aby wyglądały one niebywale atrakcyjnie dla potencjalnego konsumenta. Najważniejsze jest, aby reklama pokazywała dany produkt w jak najbardziej pozytywnym świetle – wtedy na pewno odniesie sukces! Jednak, aby reklama przynosiła efekty, trzeba wiedzieć jak ją  odpowiednio stworzyć. Poniżej znajduje się kilka podstawowych kroków, które należy wziąć pod uwagę przy kreowaniu reklamy.

  1. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę, co staramy się reklamować i w jaki sposób chcemy to zrobić.
  2. Target odbiorców – ważne jest też do kogo reklama powinna trafić. Należy rozważyć płeć, wiek, zainteresowania i wykształcenie, ale także inne czynniki które mogą mieć wpływ w przypadku określonej branży.
  3. Reklama powinna znaleźć się w odpowiednim miejscu – dobrze wybranym. Znajdź miejsce, gdzie zgłosisz reklamę i gdzie będzie mogła się ona wyróżniać.
  4. Bądź kreatywny i niepowtarzalny – reklama musi być oryginalna, w przeciwnym razie nikt nie zwróci na nią uwagi. Myślenie poza stereotypami pomoże niewątpliwie pomoże odróżnić się od pozostałych reklamodawców.
  5. Używaj humoru. Humor w reklamie jest łatwo zapadający w pamięć. Można wykorzystać śmieszne kreskówki lub melodię, aby na wesoło zareklamować swój produkt, a zarazem poinformować o nim.
  6. Czuj się swobodnie mieszając różne metody reklamując siebie. Możesz rozdawać ulotki, broszury, przygotować reklamę billboardową, rozsyłać sms-y reklamowe lub rozwieszać plakaty. Każdy człowiek korzysta z innych mediów i każdy może zauważyć reklamę gdzie indziej. Chcąc dotrzeć do wszystkich grup docelowych i sprzedać swój produkt, nie można ograniczyć się do jednego kanału reklamy.
  7. Stwórz melodię, która będzie łatwo wpadała w ucho wraz z hasłem lub symbolem reklamy. To na pewno zwróci uwagę i ludzie będą ją pamiętać.
  8. Staraj bawić się reklamą, nie bojąc się pokazywać emocji!

Dzięki wykorzystaniu tych wskazówek, na pewno powstanie kreatywna reklama.