Reklama wymaga takiego przedstawienia usług bądź produktów, aby wyglądały one niebywale atrakcyjnie dla potencjalnego konsumenta. Najważniejsze jest, aby reklama pokazywała dany produkt w jak najbardziej pozytywnym świetle – wtedy na pewno odniesie sukces! Jednak, aby reklama przynosiła efekty, trzeba wiedzieć jak ją odpowiednio stworzyć. Poniżej znajduje się kilka podstawowych kroków, które należy wziąć pod uwagę przy kreowaniu reklamy.
- Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę, co staramy się reklamować i w jaki sposób chcemy to zrobić.
- Target odbiorców – ważne jest też do kogo reklama powinna trafić. Należy rozważyć płeć, wiek, zainteresowania i wykształcenie, ale także inne czynniki które mogą mieć wpływ w przypadku określonej branży.
- Reklama powinna znaleźć się w odpowiednim miejscu – dobrze wybranym. Znajdź miejsce, gdzie zgłosisz reklamę i gdzie będzie mogła się ona wyróżniać.
- Bądź kreatywny i niepowtarzalny – reklama musi być oryginalna, w przeciwnym razie nikt nie zwróci na nią uwagi. Myślenie poza stereotypami pomoże niewątpliwie pomoże odróżnić się od pozostałych reklamodawców.
- Używaj humoru. Humor w reklamie jest łatwo zapadający w pamięć. Można wykorzystać śmieszne kreskówki lub melodię, aby na wesoło zareklamować swój produkt, a zarazem poinformować o nim.
- Czuj się swobodnie mieszając różne metody reklamując siebie. Możesz rozdawać ulotki, broszury, przygotować reklamę billboardową, rozsyłać sms-y reklamowe lub rozwieszać plakaty. Każdy człowiek korzysta z innych mediów i każdy może zauważyć reklamę gdzie indziej. Chcąc dotrzeć do wszystkich grup docelowych i sprzedać swój produkt, nie można ograniczyć się do jednego kanału reklamy.
- Stwórz melodię, która będzie łatwo wpadała w ucho wraz z hasłem lub symbolem reklamy. To na pewno zwróci uwagę i ludzie będą ją pamiętać.
- Staraj bawić się reklamą, nie bojąc się pokazywać emocji!
Dzięki wykorzystaniu tych wskazówek, na pewno powstanie kreatywna reklama.